Thursday, March 20, 2008

نوروز


سبزه ,ماهی و تنگ بلور ,تخم مرغای رنگ شده, آینه, سنبل ,سکه, سنجد, سیب ,سرکه و سیر همه و همه سر سفره هفت سین امسالمون حاضر و آمادند به غیر از سمنو. جای سمنو وسط سفره خالیه. به قول مادر ۷ تا سین ما .جور که شده اما خب بازم میشه نبود سمنو رو حس کرد
چند دقیقه بیشتر به تحویل سال جدید هجری شمسی نمونده. با تلاشای مادر و خستگی خونه تکونی عید کم کمک بوی عید تو خونه پیچیده. حتی ساعت روی میزم از همیشه بلندتر تیک تیک می کنه. انگار اونم به انتظار تحویل سال نو نشسته و دل تو دلش نیست. آسمون شهر تورنتو هم با ما همراه شده و دست از لجبازی برداشته. امشب رخصت داده و برف نمی یاد. بگی نگی شب خنک و سردیه. اما اینم برای ما بعد از شش ماه برف و کولاک نعمتیه. مخصوصا که شب عیده
آره عیده. باورت میشه؟ عید! تیک تاک تیک تاک. چشما همه خیره ست به ساعت. رادیو و تلویزیون هم روشن اند که تحویل سال نو رو اعلام کنند. لحظه ای بعد همه با هم روبوسی می کنیم همدیگرو سخت در آعوش می گیریم و سال جدید رو به هم تبریک می گیم. چه لحظه ی قشنگی. مدت هاست همگی با هم زیر یه سقف جمع نشدیم. اینجا تو این شهر غریب آشنا عید تنها یه بهانه ست برای دیدار دوباره
مادر میگه : یادت نره .قبل تحویل سال نو یه آروز کن. راستش هنوز نمی دونم از بین این همه خواسته و آرزو کدوم رو انتخاب کنم. اما زیاد هم مهم نیست. جون می دونم که امسال هم مثل هر سال وقتی که لحظه ی آرزو کردنم میشه از ذوق عید و سال نو غرق در رویا میشم و برای یه لحظه همه چی رو گم می کنم. تا به خودم میام می بینم که سال تحویل شده و ارزوی من همیشه میافته برای سال بعد. اما اینم برای خودش هیجانی داره
همه دست به دست هم دادند تا منو امشب سخت سر ذوق بیارند. یعنی فکر می کنی امسال هم عیدی بگیرم؟ یه جورایی لحظات قبل از تحویل سال نو هیجان انگیزتر از زمانیه که خود سال نو اعلام میشه. انقدر صبر می کنی تا یک دفعه بنگ! امسال سال خوبی بود. می تونست بهتر باشه. اما خب من هیچ وقت قانع و راضی نیستم. امیدوارم که امسال برام یه سال پر تجربه باشه. سالی که بتونم قسمت کوچیکی از دنیامو با دیگران قسمت کنم و شریک دنیای قشنگشون بشم. نمی دونم شاید آرزوی سال نو امسال رو پیدا کردم
آرزو می کنم که برای یه لحظه هم که شده لبخندی بزنیم و بدونیم که ارزششو داشته. یه سال دیگه هم گذشت و من و تو نجات پیدا کردیم. راه زیادی اومدیم اما هنوز مسافت زیادی رو در پیش داریم. آرزو می کنم که تا سال دیگه همسفر همدیگه باشیم
نورزتون مبارک
نازنین